یزدفردا: روستای ایستا در طالقان یکی از رمزآلودترین مکان‌هایی است که در استان البرز قرار گرفته است که در آن تکنولوژی متوقف شده است.

یزدفردا_گردشگری: روستای ایستا در طالقان شاید مرموزترین روستای ایران باشد که فاقد آب، برق، گاز، ماشین و ابزار ارتباطی و حتی تلویزیون است. اهالی آن شناسنامه نیز ندارند و آنان را اهل توقف می نامند.

آشنایی با روستای ایستا در طالقان

معروف شدن این روستا در طالقان به چند دلیل اتفاق افتاده است. در این روستای تکنولوژی متوقف شده است. در این مکان اثری از خودرو و ماشین نخواهید دید و مردم روستا آداب و رسوم گذشته را حفظ کرده‌اند. در این مطلب می‌خواهیم درباره روستای ایستا مطالبی را برای شما بیان کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

چه چیزی روستای ایستا را رمزآلود می‌کند؟

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم روستای ایستا در طالقان یکی از رمزآلودترین مکان‌هایی است که در استان البرز قرار گرفته است و در آن سبکی از زندگی قاجاریه و دور از مدرنیته را از بدو ورود به آنجا مشاهده خواهید کرد. جالب است بدانید که در همین روستا گران‌ترین اسب‌ها پرورش داده می‌شوند. درباره این روستا روایت‌های بسیاری وجود دارد که نمونه آن‌ها همین پرورش اسب‌های میلیاردی و سبک زندگی به روش دوره قاجاریه در آن جریان دارد.

فرماندار شهرستان طالقان، روستای ایستا را یک روستا معمولی نمی‌داند، بلکه این محل را یک مجموعه جمعیتی با افراد اندک معرفی می‌کند. وی تأکید می‌کند که ساکنین ایستا اصالتاً تبریزی هستند و در اصل ترک‌زبان و از مقلدان آیت‌الله تبریزی که ۸۰ سال پیش از دنیا رفته هستند. اهالی ایستا معتقدند در زمان غیبت امام زمان (ع) باید در مسائل فقهی توقف کرد. مثلا ماشین سوار نمی‌شوند یا شناسنامه نمی‌گیرند.

بر همین اساس از آب، برق، گاز و تلفن نیز استفاده نمی‌کنند. جمعیت روستای ایستا به نسبت سایر روستاهایی که در طالقان وجود دارد بسیار کمتر است به قدری که عنوان می‌شود کم جمعیت‌ترین روستا در کشور به حساب می‌آید و گفته می‌شود تنها ۹ خانوار در این روستا زندگی می‌کنند.

روستای ایستای طالقان کجاست؟

برای دسترسی به روستای ایستا در طالقان بهتر است تا آدرس دقیقی از طالقان زیبا و مسیر دسترسی آن داشته باشیم.

برای رسیدن به این روستای زیبا باید به شهرستان طالقان واقع در استان البرز سفر کنید. شهرستان طالقان در ۱۲۰ کیلومتری شمال‌غربی شهر تهران قرار گرفته است. فاصله طالقان تا تهران با ماشین شخصی کمتر از ۲ ساعت است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا